Virkailijaksi

Uusi hallitus valitaan aina syyskokouksessa ja toimikausi alkaa vuoden vaihteesta. Joka vuosi ennen syyskokousta järjestetään Toimintaan Tutustumis -iltama, joka on epävirallinen tilaisuus, missä tutustutaan muihin ihmisiin, uusiin ja vanhoihin aktiiveihin, toimintaan sekä mietitään kuka haluaisi minkäkin viran. Virkailijat puolestaan valitaan pääosin hallituksen järjestäytymiskokouksessa joulukuussa, mutta hallitus voi nimittää virkailijoita myös muissa kokouksissaan vuoden aikana. Vaikka hallitukseen ei siis kesken vuotta pääsekään, voi aktiivitoimintaan silti tulla mukaan virkailijana. Vauhtia saa tulemalla kokouksiin, liittymällä matrix-ry-sähköpostilistalle, osallistumalla tapahtumiin ja muuten vain tarjoamalla apuaan tai ideoitaan.
Itse hallitukseen valitaan sääntöjen mukaan syyskokouksessa puheenjohtaja, varapuheenjohtaja eli vpj, sihteeri ja taloudenhoitaja, 0-6 muuta jäsentä sekä 0-6 varajäsentä. Virkailijana ei välttämättä kuulu hallitukseen, koska paikkoja on vain rajoitettu määrä. Nykyään ero hallituslaisen ja ei-hallituslaisen välillä on pieni, mutta jokainen hallitus tietenkin miettii itse järjestäytymisensä.

Matrixin virkailijalista

Lista on puutteellinen, sillä virkailijoiden määrä riippuu täysin halukkaiden toimijoiden määrästä – kaikille innostuneille löytyy jokin virka. Esimerkiksi listaan voisi lisätä ulkomaanmatkavastaavan, jos joku haluaa järjestää reissun Suomen rajojen ulkopuolelle tai vaikkapa suhdevastaava, joka ei siis ole parittaja, vaan pitää yhteyttä muiden yliopistojen ja korkeakoulujen matemaatikoihin.
Nimikkeiden alla luetellut tehtävät ovat kyseisen virkailijan ns. perushommia. Isompien hommien ideointi, suunnittelu ja käytännön toteutus hoidetaan yhdessä. Apua pyydetään ja sitä saadaan, jos toinen ei ehdi niin joku muu hoitaa.
Virkailijana on huisin hauskaa, tutustuu uusiin ihmisiin ja oppii paljon uusia asioita. Ansioluettelossa järjestötoiminta näyttää hyvältä, aktiivisesta toimimisesta voi saada myös opintopisteitä.
Pääasia että olet kiinnostunut. Tule mukaan!

Puheenjohtaja
Johtaa kokouksia ja pitää homman kasassa. Paiskii hommia siinä missä muutkin. Käytännössä jokapaikanhöylä, joka tietää kaiken mitä tapahtuu järjestössä.
Varapuheenjohtaja
Hoitaa jäsenrekisteriä ja johtaa kokouksia, kun puheenjohtaja ei pääse paikalle. Mini-PJ, joka tekee vaikka mitä ja vaikka missä.
Sihteeri
Laatii pöytäkirjat kokouksista ja katsoo, että ne pysyvät tallessa Komeron mapeissa.
Taloudenhoitaja
Vartioi rahakirstua rautaisella otteella ja haukansilmin. Pitää huolen, että rahaa on ja sitä riittää.
Pöytäjuhlamestari ja -tiimi
Hoitaa sitsien järjestämisen.
Yritysvastaava ja -tiimi
Luo suhteita (mahtaviin) yrityksiin ja järjestää niihin vierailuja.
Kulttuurivastaava
Tyydyttää jäsenistön kulttuurin nälän järjestämällä excuja esimerkiksi museoihin, teatteriin, oopperaan, leffaan ja konsertteihin.
Bilevastaava
Järjestää ainakin Haalari-iltamat sekä Syksyn bileet.
Matlu-vastaava
Oma vakoojamme Matlu ry:ssä. Linkkimme muihin tiedekunnan ainejärjestöihin.
Klusteri- ja leppätalovastaava
Huolehtii Klusteristamme Domus Gaudiumilla. Ilmoittaa järjestön siivousvuorot sekä on osa Leppätalokomiteaa.
Komerovastaava
Pitää huolen, että kotimme laitoksella pysyy siistinä ja viihtyisänä.
Opintovastaava
Tuntee opintojen kiemurat ja kertoo opiskelijan mielipiteen, vaikka sitä ei kysyttäisi. Järjestää opintopiirejä ja muita opintoihin ja työelämään liittyviä tapahtumia.
WWW-vastaava
Ylläpitää nettisivuja. Suunnittelee, muokkaa. Osaa yleensä käyttää tietokonetta.
Tiedottaja
Hoitaa sähköpostilistoja sekä lähettää kokousyhteenvedot hallituksen kokousten jälkeen.
Fuksi- ja tuutorivastaava
Toimii yhdessä tiedekunnan kanssa suunnittelemassa tuutorikoulutusta. Värvää matikan tuutoreita. Järjestää laitoskohtaisia koulutustilaisuuksia tuutoreille. Organisoi tuutoreiden kanssa fuksiaiset. Vastaa syksyn fuksitapahtumista kuten fuksipiknikistä ja futiksesta. Organisoi fuksiläystäkkeen tekemisen.
Liikuntavastaava
Huolehtii jäsenistön linjoista. Varaa sählyvuorot, ilmoittaa joukkueet turnauksiin ja järjestää excuja liikuntatapahtumiin.
Ympäristövastaava
Parantaa maailmaa ja yrittää saada muutkin matrixlaiset säästämään luontoa.
Ammattiliittovastaava
Toimii yhteyshenkilönä ammattiliittoihin.
Kokoustarjoiluvastaava
Järjestää kokouksiin tarjoilut ja pitää kirjaa pullasanktioista.
Kahvi-, karkki- ja teevastaava
Pitää huolen matemaatikoiden kahvi- ja teehampaista.
Tasa-arvo ja yhdenvertaisuusvastaava
Pitää huolen, että kaikilla Matrixissa on hyvä ja turvallista olla. <3